dinsdag 27 mei 2014

Na een motor reparatie schommelt het toerental

Onstabiel toerental bij een VAG auto

Wij kregen een Seat Ibiza aangeboden met een onstabiel stationair toerental, dit varieerde vanaf de start direct tussen de 750 en 1000 toeren. Dit is niet juist en behoorlijk vervelend

Aan deze motor waren al veel onderdelen vervangen

  • Gasklephuis
  • EGR klep
  • MAP sensor
  • Bobine,kabels en bougies
  • Temperatuur sensor
  • Motor ECU

Echter het mocht niet baten de storing bleef aanwezig

Oplossing:

Door grondige analyse van de live-date tijdens de storing en het controleren van diversen signalen met onze uitlees apparatuur en oscilloscoop waren wij in staat deze storing te verhelpen door het enige defecte onderdeel te vervangen.

Onze diagnose mogelijkheden bij VAG:

  • LiveData opnemen tijden proefrit
  • Uitgebreide componenten test
  • Software update’s
  • Adapties resetten
  • Pincode’s lezen
  • Div.programmeringen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten